Fizjoterapia- czy warto studiować?

13:29

W dzisiejszym poście chciałabym poruszyć temat moich studiów, czyli studiów na kierunku fizjoterapia. Już będąc na drugim roku poprzedniego kierunku studiów (zdrowie publiczne) postanowiłam że kończąc je rozpocznę drugi kierunek studiów ponieważ będąc na praktykach m.in na oddziałach rehabilitacji wiedziałam że fizjoterapia to jest coś co chcę naprawdę robić w życiu.


W październiku 2015 rozpoczęłam swoje wymarzone studia. Już po pierwszym tygodniu na uczelni miałam ogrom nauki, ponieważ materiał z anatomii czy fizjologii człowieka nie należy do najłatwiejszych do opanowania. Do trudniejszych przedmiotów należała także biochemia, ponieważ będąc na wykładach tak naprawdę była to dla mnie czarna magia. Jednym z ciekawszych przedmiotów jaki mieliśmy na pierwszym semestrze studiów było kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu. Uczyliśmy się na nim jak prawidłowo powinno się nauczać wykonywania ruchu a także między innymi tego jakie są rodzaje wysiłku. Ogrom wiedzy z tego przedmiotu wskazywał na to że też nie będzie to najłatwiejszy przedmiot do zaliczenia ze względu na ilość materiału. Już po pierwszym semestrze mieliśmy praktyki. Polegały ona głównie na przyglądaniu się pracy fizjoterapeutów oraz ewentualne wykonywanie tzw. podwieszek czyli ćwiczeń czynnych w odciążeniu.

W drugim semestrze studiów także uczyliśmy się anatomii i fizjologii, ponieważ były to przedmioty rozłożone na cały rok akademicki. Do najciekawszych przedmiotów należała fizjoterapia ogólna oraz fizykoterapia. Na fizjoterapii ogólnej uczyliśmy się m.in testów diagnostycznych oraz pomiarów obwodów, długości itp. W tym semestrze był to przedmiot najtrudniejszy do zaliczenia, ponieważ egzamin był ustny i polegał na wykonaniu danego wylosowanego testu. Na fizykoterapii uczyliśmy się wykonywania zabiegów fizykalnych takich jak: laseroterapia, sollux, galwanizacja itp. W okresie wakacyjnym mieliśmy praktyki zawodowe z fizykoterapii, które naprawdę dużo mnie nauczyły. Najłatwiej uczy się tego typu rzeczy w praktyce.

W trzecim semestrze mieliśmy dużo więcej zajęć już typowo zawodowych. Uczyliśmy się podstaw fizjoterapii klinicznej między innymi w pediatrii, chirurgii, ortopedii czy reumatologii. Mieliśmy także zajęcia z kinezyterapii oraz fizykoterapii. W każdy piątek odbywały się zajęcia praktyczne gdzie uczyliśmy się wykorzystywać zdobytą wiedzę na wykładach w praktyce. Z pozostałych przedmiotów mieliśmy także fizjoterapię w medycynie sportowej czy fizjologię wysiłku fizycznego. W tym semestrze mieliśmy do wyrobienia 120h dydaktycznych praktyk zawodowych na sali kinezyterapii.

Aktualnie jestem na czwartym semestrze. Mamy bardzo dużo zajęć praktycznych. Z ciekawszych przedmiotów można zaliczyć masaż oraz aktywną rehabilitację podczas której mamy zajęcia z osobami z uszkodzeniem rdzenia kręgowego, poznajemy te osoby dowiadujemy się jak wygląda ich życie oraz uczymy jeździć się na wózkach aktywnych. W dalszym ciągu mamy zajęcia z kinezyterapii a także między innymi turystykę i rekreację osób niepełnosprawnych. W wakacje mamy do zrobienia 280h praktyk z czego 140h to praktyki z fizykoterapii a 140h z kinezyterapii.

Co do trzeciego roku studiów to nie wiele mogę się wypowiedzieć ponieważ jestem dopiero na drugim roku :)

Czy jestem zadowolona z wyboru tego kierunku? Stanowczo tak!! Jedyne co mogłabym tylko zmienić to uczelnie, ponieważ na mojej uczelni wiele rzeczy jest nie zorganizowanych. Wybór innej uczelni być może lepiej by mnie przygotował do przyszłej pracy.
Myślę, że wybierając uczelnie na studia magisterskie skupię się na tym by była to uczelnia jak najlepiej przygotowująca mnie do przyszłej pracy i prawdopodobnie będzie to któryś z uniwersytetów medycznych :)

You Might Also Like

23 komentarze

  1. Fizjoterapeltka to bardzo przyszlosciowy zawód :) myślę że nauki na każdych studiach jest dużo. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie, że jesteś przekonana do tego zawodu. Ja osobiście nigdy bym się takich studiów nie podjęła oraz innych związanych w dużej mierze ze zdrowiem, ratowaniem życia ludzkiego lub rehabilitacją - mimo iż bardzo doceniam te zawody i ludzi, którzy je wykonują. Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak studiować to co się lubi :-) Moja koleżanka po fizjoterapii dodatkowo prowadzi zajęcia w fitness clubie
    http://bajkatestuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze jest, aby pracować i uczyć się nie dla przymusu, ale dlatego że się coś lubi. Myślę, że fizjoterapia to bardzo ciekawy i przyjemny kierunek.
    Życzę powodzenia :)
    La-karolla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. to piękny kierunek. To uczucie, kiedy z naszą pomocą ktoś stawia pierwsze kroki- np po wypadku. niesamowite z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybór uczelni jest bardzo ważny. Lecz cieszę się, że droga, którą obrałaś sprawia Ci przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujący kierunek, ale nie dla mnie. Super, że jesteś zadowolona z jego wyboru :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kierunek bardzo przyszłościowy :)
    Najważniejsze, że studiujesz kierunek, który Cię interesuje :)
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kierunek bardzo przyszlosciowy ponieważ jest duże zapotrzebowanie na fizjoterapeutow wszedzie. Bardzo fajnie że robisz to co lubisz życzę powodzenia w dalszym kształceniu i pozdrawiam 😉😉

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja polecam przyjrzeć się ofercie www.infraline.pl - sauny z ich strony internetowej to zdecydowanie najlepsze produkty na rynku. Warto sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje mi się, że warto, ponieważ wykwalifikowani fizjoterapeuci potrzebni będą zawsze. Kiedy nabawiłam się poważnego urazu kręgosłupa, długo szukałam specjalisty, który pomógłby mi szybko wrócić do zdrowia. Dopiero fizjoterapeuta z Krakowa opracował dla mnie indywidualny, satysfakcjonujący mnie plan leczenia. Pan Michał zaproponował pionierską metodę leczenia za pomocą fal uderzeniowych, która szybko przyniosła niesamowite efekty. Jak widać nauka popłaca.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja wybrałam fizjoterapię i nie żałuję. Praca stała się moim hobby.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ważne, aby kochać to co się robi. Fizjoterapia jest naprawdę ciekawą dziedziną.

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że jeżeli ktoś się interesuje takimi zagadnieniami to jak najbardziej warto jest studiować fizjoterapię. Bardzo dobre są również książki fizjoterapia dzięki którym bez najmniejszego problemu poznamy zagadnienia związane z fizjoterapią. Dlatego jeżeli chcemy mieć naprawdę dobrą wiedzę w tym zakresie to musimy przede wszystkim czytać książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Skoro już mowa o fizjoterapii, to jaką klinikę polecacie na terenie Warszawy? Ja zastanawiam się nad wizytą w klinice Multimed. Czytałam w sieci pochlebne opinie na ich temat i podejścia do pacjenta, oraz skuteczności leczenia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślę, że warto, a po studiach dokształcać się na wartościowych kursach dla fizjoterapeutów

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe i bardzo przydatne informacje. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  19. Fizjoterapia to bardzo przyszłościowy kierunek

    OdpowiedzUsuń
  20. Interesujący wpis. Wszystkie informacje bardzo przydatne

    OdpowiedzUsuń

About Me

Instagram