Moje sposoby na naukę na studiach

17:24

Dzisiaj chciałabym pokazać Wam moje sprawdzone sposoby na naukę. Korzystam z nich podczas nauki do egzaminów i kolokwiów i póki co idzie mi całkiem dobrze.

1. Wokół Ciebie powinien panować porządek!
Jeśli wokół Ciebie będzie bałagan to nic nie zapamiętasz bo bałagan będzie także u Ciebie w głowie :) Czyste wnętrze sprzyja nauce!


2.Notatki i zagadnienia muszą być ręcznie przepisane przeze Ciebie. Drukowaniu mówimy stanowcze NIE!!
Podczas ręcznego pisania więcej zapamiętasz niż podczas napisania tego samego na komputerze.


3. Im bardziej kolorowo tym LEPIEJ!! - zakreślacze do akcji :)
Zaznaczaj sobie ważne rzeczy i zagadnienia zakreślaczami a tytuły danych punktów kolorowym cienkopisem. To co będzie kolorowe będziesz wiedział że jest ważne i łatwiej zapamiętasz.


4. Głośne czytanie i powtarzanie. Tak to naprawdę działa!!
Nie czytaj w myślach bo to niewiele pomoże. Najlepsze jest głośne powtarzanie danego zagadnienia
5. Nic nie może Cię rozpraszać. Wyłącz telefon, komputer w tle ewentualnie może grać cicha muzyka.
Przyjemniej będzie Ci się uczyć w spokoju. Lepiej skupisz się jeśli nie będzie cię co chwilę rozpraszać dźwięk sygnału telefonu lub komputera. Bo mogę się założyć że sprawdzisz pochodzenie tego dźwięku :)
6. Nauka języków obcych? Fiszki lub lista słówek
Jeśli chodzi o naukę słówek z języków obcych wykorzystaj słynne fiszki lub wypisz sobie słówka i układaj je w zestawy (tak jak na sprawdzianach). Po kilku użyciu danego słówka na pewno zapamiętasz!!


7. Nie ucz się kilka godzin ciągiem!
Rób sobie krótkie przerwy od nauki. Ustal sobie że godzinę się uczysz bez oderwania się a potem 15 minut przerwy podczas której możesz robić wszystko :)

You Might Also Like

8 komentarze

  1. zgadzam się ze wszystkimi radami ;) zwłaszcza z fiszkami, mi naprawdę pomagają. Polecam różne aplikacje, które pozwalają na uczenie się w każdym miejscu za pomocą telefonu. Praktyczne, wygodne, a do tego nie pogubimy karteczek ;)
    typicalgr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenne rady. Ucząc się trzeba szukać wszędzie - każda, nawet mała pomoc może okazać się bezcenna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne rady, jestem w liceum i uczę się dokładnie tak samo. Największe korzyści przynosi mi odłożenie telefonu, który by mnie bardzo rozpraszał. Jeśli chodzi o fiszki to bardzo polecam aplikację Quizlet :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo z tego mi nie pasuje - rozpraszam się okrutnie przy głośnym czytaniu i właściwie nic nie pamiętam z tego, co właśnie wyszło z mojej buzi :D Nie umiem się uczyć w ciszy, a telefon musi być włączony obok mnie - nie tknę go, ale mam pewność, że jeśli ktoś potrzebowałby mojej pomocy - będę w stanie mu chociaż powiedzieć, że zadzwonię później i czy nie ma problemu. Fiszki na mnie nie działają :P
    Ale twoje sposoby to znane i popularne metody, a popularność nie bierze się znikąd - to działa na większość ludzi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że mamy takie same sposoby :D Są niezawodne!
    http://panikosmetyk.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi najbardziej pomagają kolorowe notatki i mówienie do siebie. Podobno wyglądam cudacznie jak się uczę :-)

    Tutaj znajdziesz podejście do sesji, ale od innej strony. Myślę, że dobrze uzupełni Twój wpis:
    JAK PRZETRWAĆ SESJĘ? 7 PORAD WETERANA

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, nie na każdego działa głośne czytanie :) Najlepiej sprawdzić, co działa na nas samych. Niektórzy potrzebują ciszy, a inni wręcz jakichś rozmów w tle i wolą wkuwać w kawiarni niż we własnym pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne! Mi bardzo pomagało jeszcze omawianie z innymi tematów do nauki, taka wymiana myśli i wiedzy była bardzo pożyteczna. :)

    OdpowiedzUsuń

About Me

Instagram